24 Mart 2008 Pazartesi

MARKALAŞMAK

Bir ürünün markalaşmasını,bir kişilik kazanmasını sağlamak o ürünü piyasaya sürme işinden çok daha zor ve emek isteyen bir iştir.Bugün etrafımıza baktığımızda Coca Cola,Pepsi,KFC,DKNY ve bunlara benzer bir çok marka kendi ülkeleri dışında isimlerini gayet başarılı bir şekilde duyurmuşlardır,peki bunun altında yatan en önemli neden ne?
Reklam, promosyon, kalite, estetik,güvenilirlik...Bu kıstasların hepsini bir bütün olarak değerlendirmek lazım;çünkü markalaşmak tek taraflı olacak bir iş değildir,tüm parçaların birbirine uyumlu bir şekilde birleşmesi ve o uygunlukta gelişmesi gerekir ki ürün markalaşma yoluna girebilsin.Mesala Selpak,Türkiyede kağıt mendil demek yerine herkesin kullandığı bir terim,ülke içinde markalaşmasını öyle yüksek bir seviyeye çıkardı ki insanlar selpak kelimesini ürünle içiçe görüyor artık.Bu durumda elbetteki Türkiyede ilk olmalarının payı büyük.Diğer taraftan Nescafe,aynı şekilde marka ismi olmasına rağmen tüm kahve markaları "nescafe" diye adlandırılıyor Türkiye'de.Hatta Nescafe markalaşmasını ve ismini ürünle içiçe geçirmeyi o kadar başarılı bir şekilde gerçekleştirdi ki kafelere gittiğinizde dahi kullandıkları kahve markası ne olursa olsun menülerinde nescafe olarak yazıyorlar.
Tüm bunlar ürünün markalaşmasında,akılda kalmasında önemli bir rol oynuyor.Ve tabi ki uzun süreçli tutundurma politikalarıyla..Ürünler ilk çıktıklarında henüz bebektirler,ancak zamanla gelişip büyürler işte bu yüzden herhangi bir ürünün markalaşmasında yukarıda saydığım nedenler dışında zaman da çok büyük öneme sahiptir.
Markalaşmak saydığım şekillerde;reklam,promosyon,kalite,güvenilirlik ve zaman; bir bütün olarak algılandığında markalaşmanın gerçekleşme süreci çok daha hız kazanacaktır.Önemli olan parçaları uygun bir şekilde bir araya getirmek.

Hiç yorum yok: