27 Nisan 2008 Pazar

Avea’nın Reklam Politikası

Avea kategorisinde rakipsiz ucuz hizmet sağlayan bir GSM operatörüdür.
Ancak Avea’nın reklam stratejileri bu üstün tarafı vurgulamak yerine “Türkiye’nin 93,3% de çekiyor” gibi reklamlarla sahip olduğu ve kazanmak istediği hedef kitleyi etkilemeye çalıştığını, bunun ise Avea’nın en savunmasız ve eksik yönünü yani şebeke kalitesindeki yetersizliğini gündeme taşıyor.
Bu tarz reklamların Avea’ya hiçbir katkısının olmayacağını düşünüyorum.Çünkü Avea hat sahipleri, Avea’yı Türkiye’nin bilmem kaçında çekiyor diye aldıklarına hiçbir zaman inanmadım inanmıyorum da... Türkiye’de mükemmele yakın hizmet veren Turkcell gibi rakibiniz varken ve bu operatör artık çekip çekmeme işini halledeli yıllar olmuşken, siz GSM sektöründeki bu firmanın yaptıklarının aynısını ya da benzerlerini yıllar sonra yaparak nasıl pazar payınızı büyütebilir ve müşteri sayınızı arttırabilirsiniz ki ?Kaldı ki “her yerde çekiyor” sloganıyla en büyük eksikliklerini de gözler önüne seriyorlar.
Avea artık reklam yaparken net bir hedef belirlemeli ve bunu da basit bir SWOT analizi ile artılarını eksilerini masaya yatırarak ve pazarın ihtiyaç duyduğu alanlara doğru dikkatleri çekerek yaparsa daha başarılı reklamlara imza atar diye düşünüyorum.

Hiç yorum yok: