28 Nisan 2008 Pazartesi

tüket,tüket ve yine tüket

Mayıs ayının gelmesiyle birlikte tüketim çılgınlığına güzel bir halka eklendi:anneler günü..Aylar öncesinden afiş ve reklamlar hazırlandı ve yavaş yavaş piyasada yerini almaya başladı.Öncelikli olarak çiçekçiler bu işten büyük payı alacaklar ne de olsa hediye çiçeksiz gitmez.Ardından mağazalar; butikler,beyaz eşya dükkanları,bujiteri dükkanları paylarına düşeni satış promosyonları ve stratejileri doğrultusunda alıcaklar.
Bu tarz özel günler piyasalar için iyi birer fırsat çünkü yazın gelmesiyle birlikte yavaşlayan hatta iyice durgunlaşan pazar böylece renklenmiş olacak.Burda asıl önemli olanda oluşacak olan bu hareketlilikten olabilcek en büyük payı kapabilmek yani biraz "gözünü açık tutmak" gerekiyor. En uygun zamanda reklam ve promosyonlara başlamak başarı için önemli bir kıstas.Ve tabi olabilcek satış için gerekli siparişleri en azından 2-3 hafta önceden vermek gerekiyor.Yoksa anneler gününde büyük bir fırsatı elimizle itmiş oluruz ve tam da bir gün öncesi ortaya şöyle bir tablo çıkar:
-şu body nin 40 bedenini alabilir miyim?
-şu an elimizde yok yarın gelecek hanfendi
-peki iyi günler.
İşte tam da bu konuşmanın geçtiği anda mağazanın prestji %50 düşmüş oluyor.Müşteri o an bunu çok belirgin düşünmese bile kafasında şu ister istemez belircektir: bir gün kalmasına rağmen ellerinde ürün yok,bu nasıl bir işletme! Daha sonra aynı müşteri o mağazaya yöneldiğinde direkt bunun bi vakit kaybı olabilceğini çünkü istediği şeyi bulamayacağını düşünebilir.
Stokları doldurmada zaman bu kadar önemliyken aynı şekilde hızlı ulaştırmada ciddi anlamda önem taşır.İstediğiniz saatte çiçeğin gitmemesi planınızın seyrini bi anda değiştirebilir çünkü süpriziniz bir kere aksamaya uğramıştır.
Özel günlerden alnınızın akıyla çıkabilmek için birkaç ufak detaya dikkat etmek hem işletme açısından hem de müşteri memnuniyeti açısından iyi sonuçlar getirir.Aman dikkat az kaldı anneler gününe..

Hiç yorum yok: