27 Nisan 2008 Pazar

Müşteri Memnuniyeti

Alsancak’ta bir restoran…Konum itibariyle merkezi ve ortamıyla bana hep sıcak gelen bir restoran.Oraya her gidişimde bana yöneltilen sigaralı bölümde mi yoksa sigarasız bölümde mi oturmak istersiniz sorusu beni hep ikilemde bırakmıştır.Yemeklerini severek yediğim fakat bir o kadar da eksikliklerinin olduğunu düşündüğüm bu restoranda beni mağdur eden en büyük eksikliğin sigaralı bölümde oturmayı istemek zorunda bırakılmam.Bu restorana girdiğinizde iki bölüm var,bunlar sigaralı ve sigarasız bölümler tahmin edildiği üzere…Ama ben buraya her gidişimde sigaralı bölümde oturuyorum her ne kadar sigaradan nefret eden ve dumanından bir o kadar rahatsızlık duyan bir insan olmama rağmen.Çünkü restorandaki sigarasız bölüm arka tarafta ve o kadar basık ve boğucu bir havası var ki orada yemek yemek beni bunaltıyor,üstelik garson çağırmak için epey bekleyebiliyorsunuz hepsi ön tarafta yoğunlaştığı için.Sigaralı bölüm ise geniş,havalı,dizayn olarak daha çekici ve o bölümde yemek yemek beni daha mutlu ediyor.Bu noktada kendimi sadece ön tarafta oturabilmek için pasif içici konumuna sokuyorum.Ve restorandaki görevliler de bu noktayı düşünemeyerek,sigara içmeyen insanların pasif içici olmalarına seyirci kalıyorlar.Eğer tam tersi olsaydı sigaralı bölüm arka tarafta olup sigarasız bölüm ön tarafta olsaydı belki sigara içen insanlar da arka tarafta oturmanın verdiği rahatsızlıktan dolayı ön tarafta oturacak ve onların sigara içmeleri de önlenebilecekti sadece orada oturdukları birkaç saatlik de olsa…Bu konudan rahatsızlık duyduğumu restorandaki görevlilerle paylaştım ama tabii ki bir sonuç çıkmadı,çünkü bunun için köklü bir değişim gerek ve bu köklü değişim onların müşteri kaybına da sebep olabilir.Ama tüm bunlar baştan düşünülseydi daha güzel bir hizmet kalitesi ve müşteri memnuniyeti ortaya çıkardı.

Hiç yorum yok: