2 Mayıs 2008 Cuma

"mekan" bir farklılıktır

Bir ürünün tutundurma stratejisinde birçok yol vardır onu farklı göstermek ve müşteri kitlesi tarafından farkedilmesini sağlayabilmek için. Kullanılan yer, yani "mekan" da bunda birincil rol oynamaktadır. Özelliklede karşılaştırmalı bir üstünlük vurgulanmak isteniyorsa mekan ve ardından renkler çok etkili olabilir.Bir süre önce televizyon da bu konuyla ilgili güzel bir örnek izledim. Bu aralar gayet popüler olan doğrudan satış reklamlarından birinde jimlastik aleti tanıtılıyordu. Ürün etkilidir veya değildir bilmiyorum ancak tanıtımı gayet başarılı bir şekilde izleyiciye yapılıyor. Reklamda öncelikle siyah-beyaz olarak evde jimnastik yapmaya çalışan ama bunu doğru düzgün yapamayan ve bu yüzden rahatsızlık duyan hantal görünümlü insanlardan bahsediyor,mutlaka denk gelmişsinizdir bu tarz reklamlara;yanlış spor yaptığı için ağrıdan sızlanan insanlar veya elindeki jimnastik aletinin yetersizliğinden dolayı bir yerini incitmiş insanlar kullanılır genelde. Ve muhakkak siyah-beyaz gösterilir bu kısım çünkü verilmek istenen bi mesaj vardır "bunlar artık geçmişte kaldı ve bizim ürünümüzle bunları unutup daha iyi spor yapabilirsiniz",tabi burda siyah ve beyazın nötrlüğünü geçmişi vurgulamak adına başarılı bir şekilde işliyorlar. Bu görüntülerden sonra vücudu daha düzgün, mutlu ve en önemlisi renkli modeller kullanılıyor.Yani o siyah beyaz görüntüden kurtulmuş,daha dinamik, daha sağlıklı insanlar ortaya çıkıyor.Ve tabi mekan en önemlisi..İlk görüntüde mekan ev olarak seçilirken kendi ürünleri yer alan kısımda daha ferah geniş alanlar,bazen de deniz kenarı veya havuz başı kullanılıyor.Bundaki de en büyük neden bu tarz mekanların insanlarda yarattığı mutluluk ve rahatlık hissi.Böylece bir önceki sahnede ev ortamıyla sağladığı kasvetli havayı kendi ürünüyle birlikte bir deniz kenarında veya havuz başında değiştirerek reklamanını en etkili şekilde gerçekleştiriyor.Dolayısıyla bu reklamı izleyen kişinin aklında ürün ister istemez ,yaptığı çağrışım ve kullanılan mekandan ötürü, yer ediyor. Böylece reklam istediği hedefe ulaşmış oluyor kullandığı ufak tefek ama büyük önem taşıyan ayrıntıyla birlikte.

Hiç yorum yok: