15 Mayıs 2008 Perşembe

Pazarlamada İnovasyonun Önemi

Günümüzde müşteriye farklı ürün sunmak neredeyse tüm pazarlamacıların sorunu haline gelmiştir.Bunun sebebi gün geçtikçe artan rekabet…Pazarlamanın asıl amacı faydadan ziyade satış olduğu için artık yeni ve farklı ürün en çok satılan ürün haline geldi.Bu noktada inovasyonun önemi ortaya çıkıyor.Varolan üründe yapılan ufak bir dizayn değişikliği bile müşterinin ilgisini çekebilir.Varolan piyasada müşteri için çok fazla alternatif var ve dolayısıyla müşteri en iyi olana yöneliyor.Bu yüzden inovasyon pazar için çok gerekli bir kavram.

Gelişen ve değişen teknolojiyle birlikte sürekli bir üretim var yeni ürünler ortaya çıkaran ve diğer firmalar tarafından bunların taklidi yapılan.O yüzden pazarlamacı yaratıcı fikirler geliştirmeli ve inovasyon için yeni teknikler bulmalı.Örneğin;oldukça ünlü bir ketçap markası olan Heinz,ketçap şişesinde yaptığı ufak bir değişiklikle satışlarını oldukça artırdı.Yaptığı şey ise ketçap şişesini ters çevirip kapağını ters yöne takmak böylece şişe ters bir şekilde duruyormuş gibi görünüyor.Bu ufak değişiklik bile müşterinin ilgisini çekmeye yetmiş.

Sonuç olarak inovasyon pazarlamacılar için her geçen gün önemi artan bir kavram.Ve bu kurtlar sofrasında müşteriyi rakip firmayaya kaptırmamak için herzaman yeniliğin peşinden gitmek gerekir.

Hiç yorum yok: